8/11/06

Ποιό είδος ανάπτυξης αντιπροσωπεύει ο κ. Κεφαλογιάννης;

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννης κάνει εδώ και καιρό προσπάθειες για την προώθηση διακρατικής συμφωνίας με ξένους επενδυτές για την κατασκευή ενός τεράστιου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς με σκοπό την εξυπηρέτηση της διακίνησης εκατοντάδων χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων (containers) ετησίως με εκατοντάδες καθημερινές επισκέψεις από τεράστια πλοία. Στις πρόσφατες δηλώσεις του μάλιστα διανθίζει τις προτάσεις του με τη μετατροπή της πεδιάδας της Μεσσαράς σε βιομηχανικό παράδεισο για ξένες εταιρίες.
Ο κ. Κεφαλογιάννης δείχνει να αγνοεί την απάντηση εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής κ. Danuta Hubner, σε σχετική ερώτηση ευρωβουλευτή όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων "κάθε αναπτυξιακό έργο εντός ή πλησίον των (προστατευμένων) τοποθεσιών αυτών, το οποίο ενδεχομένως θα τις επηρέαζε σημαντικά, πρέπει να εξεταστεί διεξοδικά από τις ελληνικές αρχές και να πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση των πιθανών αρνητικών επιδράσεων". Αγνοεί επίσης τις φωνές των αρχαιολόγων, των οικολογικών οργανώσεων, των φορέων και των κατοίκων της περιοχής που θεωρούν την κατασκευή ενός τέτοιου λιμανιού βέβαιο θάνατο του κόλπου και της ευρύτερης περιοχής της Μεσσαράς. Ο κ. Κεφαλογιάννης σε κάθε ευκαιρία δείχνει να ενοχλείται φανερά από την ύπαρξη του δικτύου Natura 2000 γιατί η άγρια ανάπτυξη που αντιπροσωπεύει έρχεται σε αντίθεση με το φυσικό περιβάλλον. Αντίθετα η βιώσιμη τοπική ανάπτυξη είναι συνυφασμένη με την προστασία και την διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

Το Σάββατο 4 Νοεμβρίου στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης και που αφορούσε στην κατασκευή του διαμετακομιστικού σταθμού, είχαν κληθεί να παραβρεθούν οι βουλευτές και ο Νομάρχης Ηρακλείου, οι Δήμαρχοι Τυμπακίου και Μοιρών (νυν και νέο-εκλεγμένοι), και πολλοί άλλοι. Μέλη της Οικολογικής Παρέμβασης Ηρακλείου ήταν εκεί μαζί με επιτροπές πολιτών από το Τυμπάκι για τον ίδιο λόγο αλλά η Αστυνομία, αφού συμβουλεύτηκε τους διοργανωτές της σύσκεψης, μας αρνήθηκε την είσοδο χωρίς δικαιολογία. Μετά την λήξη της σύσκεψης ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε την ασαφή δήλωσή του ότι το λιμάνι δεν θα γίνει χωρίς τη συναίνεση των κατοίκων. Πώς να τον εμπιστευτούμε όμως όταν δεν αφήνουν να ακουστούν όλες οι απόψεις;

Η Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου έχει εδώ και καιρό εκφράσει την άποψη της σχετικά με την κατασκευή ενός τέτοιου σταθμού «μαμούθ». Λαμβάνοντας υπόψη τα ανάλογου τύπου λιμάνια του εξωτερικού, θεωρεί ότι απειλείται με σοβαρή θαλάσσια ρύπανση ο κόλπος της Μεσσαράς και γενικότερα οι ακτές της Νότιας Κρήτης ενώ ακυρώνεται κάθε σοβαρή προοπτική ήπιας και βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης σε τομείς όπως ο τουρισμός και η γεωργία στην περιοχή. Ο σταθμός αυτός δεν πρόκειται να ωφελήσει σε τίποτα τους κατοίκους της Μεσσαράς παρά μόνο τους ξένους επενδυτές και πλοιοκτήτες ενώ θα μετατρέψει την όμορφη, ιστορική και πλούσια Μεσσαρά οριστικά σε βιομηχανική ζώνη.

Με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής θα συνεχίσουμε τον αγώνα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

Η συλλογή υπογραφών διαμαρτυρίας συνεχίζεται.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ